Met DoubleWeb maken we regelmatig WordPress websites voor ambitieuze makelaars. De presentatie van het aanbod speelt in het ontwerp van een makelaars website een belangrijke rol omdat de woningen vaak gedeeld worden op social media of andere kanalen. Tegelijkertijd is de doelgroep erg gewend aan de opbouw die Funda gebruikt en wil je je eigen makelaarswebsite net zo intuïtief houden als de werking van Funda.
Daarom adviseren we makelaars vaak om de presentatie van de woning voor een deel te baseren op hoe Funda is ingericht, maar tegelijkertijd wel innovatief om te gaan met de mogelijkheden. In dit blog laat ik je drie features zien die de aanbodpagina van je makelaarswebsite relevanter maken, maar tegelijkertijd wel intuïtief houden.
Voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe woning is de woning zelf natuurlijk belangrijk. Maar de wijk waarin de woning staat is minstens net zo relevant. Daarom is het waardevol om op de objectenpagina al informatie over de wijk te delen. Dit kan op verschillende manier, waarvan ik er in deze blog twee wil uitlichten:
De ligging en bereikbaarheid van de wijk vormen samen natuurlijk een belangrijk onderdeel van het woonplezier. Voordat een koper gaat kijken bij een woning is het daarom goed om hem al wat meer over de buurt te weten te laten komen en is het prettig als je op je website al wat antwoorden kan geven over de ligging. Vragen die daarbij relevant zijn, zijn bijvoorbeeld:
Dit kan je tonen met een Google Maps kaart die verrijkt is met extra data en interactief is gemaakt. Hieronder zie je een voorbeeld van geografische buurtinformatie op een makelaarswebsite. Het object wordt centraal weergegeven in de Google Maps kaart, met een markeerpunt in het rood. De nuttige voorzieningen worden in het groen gemarkeerd om het object heen.
Verder kan je de pagina met het object nog verder verrijken met informatie over de inwoners uit de wijk. Deze informatie kan dan heel gelaagd worden weergegeven en per wijk gemakkelijk gevuld worden. Denk bijvoorbeeld aan aparte pagina’s voor:
De informatie in de tabellen en diagrammen kan naar wens worden ingevuld en is dus per wijk dynamisch. De buurtinformatie kan via WordPress eenvoudig op de objectenpagina geplaatst worden, maar kan ook in een pagina komen waar meer verteld wordt over de buurt of over de stad. Hiermee kan deze feature ook heel goed tot zijn recht komen binnen een SEO-strategie.
De objectenpagina heeft uiteraard afbeeldingen van het huis en een goede omschrijving. De kenmerken van het huis kunnen daarnaast ook als een infographic weergegeven worden. In die infographic komen dan de belangrijkste kenmerken van het huis naar voren. Denk hierbij aan:
De gegevens in de infographic worden automatisch ingeladen vanuit Realworks (of een ander CRM-pakket). Na toevoegen van de woning komt de infographic op de website te staan. Je hoeft als makelaar dus zelf niets te doen aan de infographic.
Het uiteindelijke doel van de objectenpagina is om bezichtigingen te krijgen voor de woningen. De laatste feature die je makelaarswebsite relevanter maakt is daarom een knop (call-to-action) die tijdens het bezoek van de pagina steeds in beeld is. We noemen dat een floating knop.
Bij de website van Van ’t Hof is dit bijvoorbeeld gedaan aan de onderkant van iedere objectenpagina. Hiermee kunnen bezoekers op mobiel en desktop altijd eenvoudig een bezichtiging aanvragen en de voorkeurstijd meegegeven.
Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw makelaarskantoor? Neem gerust contact op! We helpen je graag verder met een makelaarswebsite waar je de komende jaren veel plezier van hebt!