Djaky.com is een template WooCommerce webshop met veel maatwerk functionaliteiten hieraan toegevoegd.
Klanten kunnen member worden bij Djaky.com om het hele jaar door exclusieve kortingen en spaarpunten te ontvangen.
De producten van Djaky.com worden niet alleen op de eigen webshop verkocht maar zijn ook terug te vinden op Bol.com
Onder andere omdat de factor tijd een belangrijke rol speelde, hebben we er in overleg met Djaky.com voor gekozen om een WooCommerce webshop op basis van een bestaand template te maken. De wens was om een nieuwe webshop te ontwikkelen die toekomstbestendig is en waarmee topposities behaald kunnen worden in Google. Daarom hebben we tijdens de bouw van deze website intensief samengewerkt met ons zusterbedrijf DoubleSmart. Zij zijn gespecialiseerd in SEO en daarmee ook in het (veilig) verhuizen van de oude website naar een nieuwe website.
Net als de website was ook de huisstijl van Djaky.com verouderd. Daarom hebben het logo en de huisstijlkleuren van Djaky.com in een nieuw jasje gestoken. Er is dus geen hele nieuwe branding gemaakt voor de klant, maar door het logo en de huisstijlkleuren te vernieuwen past de huisstijl beter bij de vernieuwde webshop.
De basis van Djaky.com is een aangekocht thema, deze is echter compleet naar eigen hand gezet om zo de gewenste uitstraling en functionaliteiten te krijgen. Er zijn vele functionaliteiten toegevoegd die niet standaard te vinden zijn in WooCommerce waaronder:
Voor Djaky.com was het belangrijk dat de posities in Google zoveel mogelijk behouden bleven. Op de belangrijke zoektermen stond de oude website namelijk al vrij hoog. Bij de realisatie van de nieuwe website houden we rekening met de eisen die Google stelt aan de website. Denk bijvoorbeeld aan:
De url-structuur is in de ogen van Google erg belangrijk. Er zit alleen wel een addertje onder het gras. De oude url’s hebben op dit moment al waarde. Daarom moeten ze doorverwezen worden. Hier hebben we voor Ultrasoon.com een .htaccess document opgesteld. De waarde van de oude pagina’s wordt dan (voor ongeveer 90%) doorgestuurd naar de nieuwe url zodat de posities zoveel mogelijk behouden blijven.
Ondanks de doorverwijzingen zien we vaak dat de resultaten in de zoekmachine in de eerste weken na livegang erg volatiel zijn en vaak op korte termijn wat dalen. Voor Djaky.com was dit ook het geval. In deze situatie duurde het ongeveer vier weken tot de oude posities herwonnen waren. Vanaf dat punt werd de vindbaarheid ook merkbaar beter.
Enthousiast geworden over het resultaat voor Djaky? Neem dan contact met ons op!