WooCommerce webshop

Djaky.com is een template WooCommerce webshop met veel maatwerk functionaliteiten hieraan toegevoegd.


Memberships

Klanten kunnen member worden bij Djaky.com om het hele jaar door exclusieve kortingen en spaarpunten te ontvangen.


Verkoopkanalen

De producten van Djaky.com worden niet alleen op de eigen webshop verkocht maar zijn ook terug te vinden op Bol.com

Uitdaging

Onder andere omdat de factor tijd een belangrijke rol speelde, hebben we er in overleg met Djaky.com voor gekozen om een WooCommerce webshop op basis van een bestaand template te maken. De wens was om een nieuwe webshop te ontwikkelen die toekomstbestendig is en waarmee topposities behaald kunnen worden in Google. Daarom hebben we tijdens de bouw van deze website intensief samengewerkt met ons zusterbedrijf DoubleSmart. Zij zijn gespecialiseerd in SEO en daarmee ook in het (veilig) verhuizen van de oude website naar een nieuwe website.

Vernieuwde huisstijl

Net als de website was ook de huisstijl van Djaky.com verouderd. Daarom hebben het logo en de huisstijlkleuren van Djaky.com in een nieuw jasje gestoken. Er is dus geen hele nieuwe branding gemaakt voor de klant, maar door het logo en de huisstijlkleuren te vernieuwen past de huisstijl beter bij de vernieuwde webshop.

 

 

WooCommerce webwinkel

De basis van Djaky.com is een aangekocht thema, deze is echter compleet naar eigen hand gezet om zo de gewenste uitstraling en functionaliteiten te krijgen. Er zijn vele functionaliteiten toegevoegd die niet standaard te vinden zijn in WooCommerce waaronder:

  • “Hou mij op de hoogte”-functionaliteit indien een product uitverkocht is
  • Maatwerk productdetail pagina
  • Unieke product accessoires selectie
  • Koppeling met het VIES database voor de controle van BTW-nummers
  • Punten en kortingen sparen voor members
  • Producten vergelijken
  • Koppeling met PostNL

Verhuizen van de oude website

Voor Djaky.com was het belangrijk dat de posities in Google zoveel mogelijk behouden bleven. Op de belangrijke zoektermen stond de oude website namelijk al vrij hoog. Bij de realisatie van de nieuwe website houden we rekening met de eisen die Google stelt aan de website. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Voldoende snelheid
  • Mobielvriendelijk
  • Voldoende ruimte voor content

Vernieuwde URL-structuur

De url-structuur is in de ogen van Google erg belangrijk. Er zit alleen wel een addertje onder het gras. De oude url’s hebben op dit moment al waarde. Daarom moeten ze doorverwezen worden. Hier hebben we voor Ultrasoon.com een .htaccess document opgesteld. De waarde van de oude pagina’s wordt dan (voor ongeveer 90%) doorgestuurd naar de nieuwe url zodat de posities zoveel mogelijk behouden blijven.

Ondanks de doorverwijzingen zien we vaak dat de resultaten in de zoekmachine in de eerste weken na livegang erg volatiel zijn en vaak op korte termijn wat dalen. Voor Djaky.com was dit ook het geval. In deze situatie duurde het ongeveer vier weken tot de oude posities herwonnen waren. Vanaf dat punt werd de vindbaarheid ook merkbaar beter.

Djaky.com

14-11-2018

Waar we in het verleden met andere bedrijven werkten om ons bij dit soort zaken te ondersteunen, werden we bij DoubleSmart/Doubleweb met regelmaat aangenaam verrast dat veel van onze wensen, die vaak net een stapje verder gaan dan een standaardoplossing, uitvoerbaar waren en dat ook nog tegen een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met name de open houding, wat je in de marketing weinig tegen komt, maakt dat het communiceren erg prettig is, ze denken mee en komen met oplossingen. De service is meer dan uitstekend.

Kiezen voor Doublesmart/Doubleweb is samenwerken 2.0.

Bekijk hier onze andere projecten

Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor Djaky? Neem dan contact met ons op!