Verschillende doelgroepen

Umbrella bedient zowel de particulieren als zakelijke markt. Met deze WordPress website wordt aan beide doelgroepen informatie getoond.


Vernieuwde uitstraling

Met de vernieuwde maatwerk design heeft Umbrella een sterke online presence. Kenmerken uit het logo worden door de hele website gebruikt.


Presentatie diensten

Een belangrijke rol van deze WordPress website is de diensten van Umbrella presenteren. Door middel van flexibele blokken kunnen er makkelijk diensten toegevoegd worden.

Webdesign

Het logo van Umbrella bestond al, maar er was nog geen huisstijl. Naast het ontwerp voor de website nam onze designer dus ook het definiëren en uitwerken van de huisstijl voor zijn rekening voor Umbrella. Hij nam het logo van Umbrella, met de drie U-vormen, als uitgangspunt voor het design van de website en de bijpassende huisstijl. De U-vorm komt steeds terug: hij is bijvoorbeeld heel duidelijk en opvallend onder de header geplaatst, en veel subtieler als ronding in de prijsblokken die voor de website ontworpen zijn. Deze prijzenblokken doen tegelijkertijd dienst als productblok en eenvoudig gekleurd blok: de inwisselbare componenten zorgen voor een multifunctionele inzetbaarheid van dit ene designelement. Een andere duidelijke invulling van de huisstijl is het stijlelement met de grijze dataconnectiepunten op een witte achtergrond, dat bijvoorbeeld gebruikt wordt als subtiele achtergrond en perfect aansluit bij de dienstverlening van Umbrella.

Webdevelopment

Tijdens de developmentfase hielden we rekening met de volgende eisen waaraan de website voor Umbrella moest voldoen:

  • Toekomstbestendigheid in uitstraling en gebruik;
  • Een duidelijke opsplitsing tussen het zakelijke en particuliere aanbod;
  • Plaats voor de door Umbrella zelf aangeleverde video’s in de headers van de pagina’s.

Verder was een optimale snelheid van de website van belang. Aan snelheid is daarom extra aandacht besteed door onze ontwikkelaars, zodat de website snel laadt en zo bezoekers en zoekmachines goed van dienst is.

Video-integratie in de headers

Door de gehele website komt de opvallende header terug. Soms staat er een foto in, maar vaak is de header voorzien van een video-element.  De video’s staan in een kader dat voor een groot deel wordt bepaald door het opvallendste huisstijlelement van Umbrella: de U-vorm, hier ingevoegd als rode overlay over de videoheader die direct dienstdoet als overgang van de header naar de rest van de content.

De video’s in de header zijn zeer bepalend voor de sfeerbeleving op de website. De bezoeker maakt op een laagdrempelige en aansprekende manier kennis met Umbrella en zijn medewerkers.

Ontwikkeling van de huisstijl

Umbrella beschikte al over een logo, maar had nog geen huisstijl. De opdracht bestond er voor ons dus niet enkel uit om een website te ontwerpen en realiseren, maar werd allereerst beheerst door de huisstijl die verder uitgewerkt moest worden met het bestaande logo als vertrekpunt te nemen.

Dit zorgde ervoor dat er een complete huisstijl ontstond die als het ware al in het logo verscholen lag en zo perfect bij het bedrijf aansloot.

Bedrijfsauto’s in stijl

Ook voor de auto’s werd door onze designer een ontwerp gemaakt, zodat het wagenpark van Umbrella direct in de huisstijl bestickerd kon worden. Op de portieren zijn de dataconnectiepuntjes te zien als subtiele achtergrond van het logo. De kleurgradiënt van grijs naar wit, die ook in de header van de website is verwerkt, komt terug achter het achterste portier.

Ook klant bij DoubleSmart

Umbrella is erg tevreden over het werk dat DoubleWeb heeft geleverd en heeft daarom besloten om binnen onze muren ook online marketing diensten te gaan afnemen. Ons zusterbedrijf DoubleSmart, waarmee we nauw samenwerken, is een online marketing bureau dat regelmatig ook voor onze klanten de online marketing oppakt. Umbrella is daarom nu zowel klant van DoubleWeb als van DoubleSmart.

Wil jij ook niet alleen een mooie, conversiegerichte website, maar wil je daarnaast ook je je diensten of producten op een overtuigende manier onder de aandacht brengen van je doelgroep? Dan stellen we je graag voor aan DoubleSmart.

 

Alex Schmid

14-06-2019

Na jaren was het de hoogste tijd om de website Umbrella.nl een flinke restyling te geven. De keuze was of we het weer zelf gingen doen of dit keer door echte professionals. De keuze is op DoubleWeb gevallen. Dit blijkt de juiste keuze geweest te zijn. Het gehele traject van ontwerp tot oplevering is zeer goed verlopen. We hebben inmiddels een prachtige website en gaan ook het SEO traject door Doubleweb / DoubleSmart laten uitvoeren.

Bekijk hier onze andere projecten

Enthousiast geworden?

Benieuwd naar wat wij u kunnen bieden? Neem contact op!