Warme, zachte kleuren

De nieuwe huisstijl heeft warme, zachte bruintinten als basis. Dit weerspiegelt het toegankelijke, persoonlijke karakter dat Glimlach Tandzorg graag uitstraalt.


Strak en toegankelijk logo

Rechte lijnen, letters zonder schreef, maar tóch ronde vormen: door deze drie elementen samen te voegen creëerden we een logo die strak én toegankelijk is.


Een huisstijl met een glimlach

In het logo én op de website zelf: in de huisstijl laten we meerdere keren een subtiele glimlach terugkomen.

Wat is Glimlach! Tandzorg?

Met meer dan twintig specialisten onder één dak, is Glimlach Tandzorg een van de grootste tandartsen van Gouda. Het dienstenaanbod is dan ook breed. Mondhygiëne, doorzichtige beugels, implantaten en het veilig bleken van je tanden: Glimlach Tandzorg doet het allemaal.

Het vraagstuk: een nieuwe huisstijl

Glimlach Tandzorg wilde een nieuwe huisstijl. Dat was duidelijk. Maar met die informatie konden we nog niet uit de voeten. Bij de kick-off meeting bespraken we daarom alle wensen en wisselden we ideeën uit. Zo kwamen we erachter welke voorwaarden er zaten aan het ontwerp van de nieuwe huisstijl:

  • De huisstijl moest aansluiten bij de artist impressions in de vernieuwde praktijk. Deze hebben warme kleuren;
  • De algehele uitstraling moest toegankelijk, strak en herkenbaar zijn.

Het proces: van concept naar definitief ontwerp

Nu de wensen helder waren, was het tijd voor de volgende stap: plaatsnemen achter ‘de tekentafel’ en de creativiteit eens lekker de vrije loop laten gaan. Dit resulteerde in toffe concepten. De basis voor een nieuwe huisstijl was gelegd.

Een prettige samenwerking

Gedurende het proces hielden we contact met Glimlach Tandzorg. En dat was fijn. Onze samenwerking verliep soepel en er kwamen heel wat toffe ideeën boven tafel. Waar wij bijvoorbeeld twee heel uiteenlopende concepten hadden gemaakt voor het nieuwe logo, kwamen we samen al gauw tot een definitief ontwerp. En ook bij het opstellen van de nieuwe merkwaarden bleken we snel op één lijn te zitten. Al met al: de samenwerking met Glimlach Tandzorg had absoluut een gouden randje.

Het resultaat: toegankelijk, strak en herkenbaar

Het was zover! De vernieuwde huisstijl én het nieuwe webdesign waren een feit. Een aantal belangrijke elementen komen hierin terug.

  1. Het kleurenpalet – Werp je een blik op de website of andere marketinguitingen van Glimlach Tandzorg, dan zie je het direct: warme, zachte bruintinten staan aan de basis. Kille en harde kleuren wilden we vermijden: dat past niet bij het toegankelijke en persoonlijke dat Glimlach Tandzorg graag uitstraalt.
  2. Het logo – Waar we in de conceptfase nog overwogen een logo met een chique design te kiezen, kwam het strakke en toegankelijke ontwerp toch echt als beste uit de bus. Rechte lijnen, letters zonder schreef, maar tegelijkertijd tóch ronde vormen om het vriendelijk te houden. Én niet te vergeten: onder de ‘g’ in het logo is een kleine glimlach te spotten. Die hebben we erin verwerkt voor herkenbaarheid.
  3. Een glimlach – Hebben we het over die glimlach, dan houdt het niet op bij het logo. Ook in de rest van de huisstijl komt deze terug. Waar op de website je ook komt: overal word je subtiel toegelachen.
  4. Patronen – In de huisstijl komen patronen terug. Dit zorgt voor herkenning en bovendien maakt het een achtergrond een stuk interessanter.
  5. De merkwaarden – Tot slot stelden we nieuwe merkwaarden op, die in de algehele communicatie zijn terug te vinden:
  • Vernieuwend;
  • Betrouwbaar;
  • Modern;
  • Persoonlijk;
  • Transparant;
  • Sfeervol;
  • Ambitieus & groeiend;
  • Perfectionistisch.

Hoe we tot een (glim)lachend einde kwamen

DoubleWeb en Glimlach Tandzorg zijn blij met het resultaat dat nu staat. Een moderne website mét een frisse en toegankelijke huisstijl. Waar het werk van DoubleWeb ervoor nu (zo goed als) op zit, spreken we niet van een écht einde. Ons zusterbedrijf DoubleSmart verzorgt namelijk de online marketing voor Glimlach Tandzorg. Dé manier om ook daadwerkelijk meer bezoekers te trekken naar die splinternieuwe website!

Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor Glimlach Tandzorg? Neem dan contact met ons op!

Bekijk onze andere projecten