Eenheid en samenhang

Alle websites van Yamaha-dealers hebben nu dezelfde uitstraling.


Een multisite

Alle websites zijn te beheren vanuit één centraal punt.


Webwinkel en meertalensysteem

Indien gewenst, voorziet een dealer de website eenvoudig van een webwinkel en/of meertalensysteem.

De uitdaging: van diversiteit naar eenheid

Dat Yamaha DoubleWeb inschakelde voor dit vraagstuk is niet gek. Want je moet je voorstellen: het gaat niet om één, twee of drie dealers. Nee, Yamaha is een grote paraplu, waaronder zich tientallen bedrijven bevinden. Zowel in Nederland als in België als in Luxemburg. Zie daar maar eens eenheid in te creëren. Daarbij een wens van Yamaha: alle websites zelf kunnen updaten vanuit één centraal punt. Een uitdaging, maar wel een waarmee wij raad wisten.

De oplossing: bouwen aan een multisite

Het plan was om een multisite te bouwen. Zo’n ‘moedersite’ geeft je immers de mogelijkheid meerdere WordPress-websites te beheren vanuit één installatie. Precies wat nodig was. We bogen ons over de techniek en het design. Daarmee was de basis gelegd. 

Eenheid en samenhang
Nadat de multisite een feit was, konden we de dealerwebsites gaan vernieuwen. Oftewel: ze transformeren tot een site die compleet in Yamaha-stijl is. Wat het makkelijk maakt, is dat het template al staat. Een dealer hoeft slechts een paar keuzes te maken. Wil hij/zij een donker of een licht thema? En zijn er misschien bepaalde buttons die zichtbaar moeten zijn? Nadat de wensen op papier staan, toveren wij een website vrij snel uit de hoge hoed.

Webwinkel en meertalensysteem
Alle websites worden dus in een Yamaha-jasje gestoken. En daarbij hoort ook: de mogelijkheid tot een webwinkel en een meertalensysteem. Want waar voorheen slechts een deel van de websites deze functies hadden, vond Yamaha dat elke website hieraan moet kunnen geloven, indien gewenst. Maakt een website immers extra gebruiksvriendelijk.

Nieuws en assortiment: tegelijkertijd updaten
Zoals we eerder lieten vallen, doelde Yamaha niet alleen op samenhang. Een wens was ook om de websites te kunnen beheren vanuit één centraal punt. Ook iets waarvoor een multisite oplossing biedt. Via de multisite plaatst Yamaha nieuwsberichten op meerdere websites tegelijk én het assortiment met motoren is eenvoudig te updaten. Yamaha vinkt zelf aan welke websites ze van de betreffende content voorzien en welke niet. Winst voor beide partijen: Yamaha houdt het overzicht en de dealers wordt werk uit handen genomen. Zij hoeven zich niet meer met de website bezig te houden.

Doorlopend project: constante verbetering.

Samen met Yamaha hebben we hard gewerkt om tot het resultaat te komen dat nu staat: een goedwerkende multisite die samenhang creëert én de mogelijkheid biedt alle websites te updaten vanuit één punt. En het leuke is: DoubleWeb hoeft geen afscheid te nemen van Yamaha. Het is een doorlopend project. We zijn constant bezig de multisite nóg beter te maken. Daarnaast: nog lang niet alle dealerwebsites zijn in het gewenste Yamaha-jasje gestoken. DoubleWeb en Yamaha blijven samen in ontwikkeling. Een samenwerking waar wij alleen maar heel blij van worden! 

Bekijk hier onze andere projecten

Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor Yamaha? Neem dan contact met ons op!