Samen online impact maken met een converterende website?

WordPress specialisten
Converterende website
75+ tevreden referenties

Linkautoriteit is naast domeinautoriteit en pagina-autoriteit één van de voornaamste meetpunten om de invloed en populariteit van websites te meten. Een koppeling wordt gelegd tussen twee webpagina’s. De pagina van waaruit gelinkt wordt draait een zekere autoriteit over aan de bestemming. Dit is naast het aantal links naar een pagina van belang om te bepalen op welke positie de pagina wordt gerangschikt in zoekmachine resultaten. Wat is linkautoriteit en hoe werkt het nofollow attribuut?

Wat is linkautoriteit?

De definitie van linkautoriteit is de invloed op de rangschikking die een koppeling overdraagt aan een webpagina. Niet iedere link online heeft namelijk dezelfde waarde. Als iemand dezelfde pagina bezoekt via een populaire en betrouwbare website heeft dit meer impact op de autoriteit dan wanneer een koppeling vanuit een blog komt met misleidende content. Dit betekent dat het zoekalgoritme niet alleen rekening houdt met de kwaliteit van de pagina die bezocht wordt maar ook de kwaliteit van de bron.

PageRank

Backlinks vormen de basis achter PageRank, een belangrijk component in het bepalen van de rangorde in zoekmachine resultaten. In het verleden werd hier vaak misbruik van gemaakt door het aantal links via dubieuze pagina’s te verhogen. Door rekening te houden met de kwaliteit van de bron kan de kwaliteit en daarmee relevantie van de bestemming voor de bezoeker beter worden bepaald.

Nofollow tag voor links

Betaalde links zijn niet toegestaan, ook koppelingen vanuit gebruikersreacties onder artikelen of in fora zijn niet betrouwbaar. Daarom behoren deze koppelingen voorzien te zijn van een nofollow tag. Deze links hebben dan geen invloed op de linkautoriteit. Bij link building is het van belang om websites met een hoge autoriteit te benaderen en te voldoen aan de richtlijnen van de zoekmachine. Naast linkautoriteit is het ook van belang om rekening te houden met domeinautoriteit en pagina-autoriteit. Deze factoren hebben allemaal invloed op de uiteindelijke positie op de zoekresultaten pagina’s.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z