Een goede webshop strategie geeft antwoord op de vraag: hoe bouwen we een webshop die converteert?
Jouw vakkennis en onze kennis van webshops maken samen een effectieve webshop.
… is het halve werk. Een goede strategische fase zorgt voor een doelgerichte, efficiënte ontwikkelfase.
Wil je graag een (nieuwe) webshop laten maken, dan staan onze WordPress specialisten voor je klaar om een gebruiksvriendelijke WooCommerce webshop voor je te ontwikkelen. We beginnen altijd met een webshop strategie. Als je al een bestaande e-commerce strategie hebt, is dat uiteraard een prachtig startpunt.
We maken een webshop strategie altijd in samenwerking met jou: jij kent je branche en je producten, wij weten hoe je het aanpakt als je een converterende, aansprekende webshop wilt ontwikkelen.
Samen nemen we je doelgroep onder de loep om te zorgen dat we straks een webshop ontwikkelen die inspeelt op wat jouw doelgroep wenst.
We zijn een gespecialiseerd team van zes man dat dag in, dag uit WordPress websites en WooCommerce webshops uitdenkt, ontwerpt en ontwikkelt. We staan bekend om onze manier van werken: we werken niet voor je, maar met je. Het resultaat van onze werkzaamheden is zo’n groot deel van jouw bedrijf en je bedrijfsidentiteit dat we het niet meer dan logisch vinden om jou nauw te betrekken bij onze werkzaamheden.
Ook fijn: je kunt ons altijd goed bereiken. Je krijgt altijd direct een specialist aan de lijn als je belt met een vraag. We vinden het leuk om je verder te helpen en delen graag onze kennis met je. Je kunt dus altijd bij onze developers en designers én bij onze marketingcollega’s terecht voor e-commerce advies.
Je wilt een eigen webshop of wilt je oude webshop vervangen door een nieuwe. Belangrijk is in dat geval niet enkel het design van de shop, maar ook de manier waarop je shop in elkaar zit. Hoe werkt de navigatie, welke opties hebben klanten om het koopproces te doorlopen, welke informatie geef je op welke plek? Je ziet: een webshop is meer dan een rij geordende producten die netjes uitgelijnd onder elkaar staan. Waar het uiteindelijk allemaal om draait, is conversie. Wij kennen de ins en outs van het digitale winkelwagentje en weten welke technieken er zijn om potentiële klanten te verleiden tot een aankoop of een extra aankoop.
Zonder jouw kennis kunnen we een prachtige webshop ontwikkelen, maar dan gaan we al snel voorbij aan een belangrijk en cruciaal element: jouw markt. We hebben jouw kennis nodig om ‘aan de markt te kunnen snuffelen’, om je kritische vragen te stellen, inzicht te krijgen in hoe de dagelijkse praktijk van jou als webshop owner in jouw branche eruitziet.
Combineer jouw marktkennis en onze kennis van webdevelopment en we zetten samen een aansprekende webshop neer. De basis voor zo’n shop is een goed uitgedachte webshop strategie, waarvoor we graag samen met jou om de tafel gaan zitten.
Een webshop strategie is de eerste stap op weg naar een slimme webshop. Deze stap zorgt ervoor dat we de daadwerkelijke ontwikkeling van de webshop op basis van relevante data uitvoeren. Die voorbereiding bestaat eruit om je doelgroep onder de loep te nemen. We gaan bij de bouw van iedere webshop niet alleen uit van jouw wensen, maar ook (en juist) van de wensen van de doelgroep.
In onze cases lees je welke werkzaamheden we voor onze klanten hebben mogen uitvoeren en, nog belangrijker, welke resultaten we met die werkzaamheden hebben behaald.
Begin je een webshop, dan is je uiteindelijke doel van die webshop om een bepaalde omzet te behalen. Om die omzet te behalen, heb je klanten nodig. Je wilt dus weten hoe je bezoekers van je webshop aanspreekt met je shop en hoe je ze overhaalt om klant bij jou te worden.
Een webshop strategie is daarom allereerst bedoeld om antwoord te geven op de belangrijkste vragen: uit welke mensen bestaat mijn doelgroep en hoe spreek ik die doelgroep aan?
Samen zoomen we in op:
Vervolgens leggen we de informatie die we hebben vergaard, naast de functionaliteiten van WooCommerce, bijvoorbeeld functies voor:
We kijken welke functionaliteiten jij binnen je webshop nodig hebt en welke eventuele extra functionaliteiten je kunt inzetten om te voldoen aan de verwachting van je doelgroep.
Hoe zorg je met je webshop voor retentie, oftewel: hoe maak je dat klanten (blijven) terugkeren naar je webshop? Iedere webshopeigenaar weet hoe moeilijk het is om klanten te binden.
Als retentie voor jouw productaanbod van belang is, kijken we daarom tijdens een webshop strategie ook altijd naar de methoden die jij kunt inzetten om je bezoekers vast te houden en terug te laten keren naar je shop. Een hogere return rate geeft je meer zekerheid en een stabieler inkomstenpatroon. Daarom is de return rate een factor die we graag zo vroeg mogelijk in het proces aan bod laten komen als we samen om de tafel gaan voor je nieuwe webshop.
Neem contact op!