Een website moet werken, oftewel: tot kopen aanzetten. Om daarvoor te zorgen, beginnen we ermee je bedrijf en je markt te onderzoeken.
Kennis over je ideale klant geeft je macht: je weet welke insteek je website moet hebben om de ideale bezoeker tot klant te maken.
Wat onderscheidt jou van je concurrent die precies hetzelfde aanbiedt als jij? We gaan om de tafel en vinden jouw sterke punt.
Een website is meer dan een mooi ontwerp, wat tekstjes en foto’s. Een website die echt het verschil maakt en je bezoeker op het juiste moment de juiste informatie aanreikt op de juiste manier, dat is wat je wilt bereiken.
De conceptontwikkeling is de voorbereiding die we treffen voordat we daadwerkelijk een website gaan bouwen. Een conceptontwikkeling hoeft zelfs niet eens altijd tot een website te leiden. Het is als het ware het vooronderzoek waarin we back to basics gaan.
Als we de basics van je bedrijf gaan onderzoeken, beginnen we bij het belangrijkste: je doelgroep. We onderzoeken je doelgroep aan de hand van vragen als
We maken de doelgroep concreet met:
Een ander onderdeel binnen de conceptontwikkeling voor je website bestaat uit het Business Model Canvas dat we samen invullen om de unieke eigenschappen en mogelijkheden van je bedrijf scherp in beeld te krijgen.
Is jouw concept erg innovatief? Dan kunnen we binnen de conceptontwikkelingsfase een klikbaar model uitwerken, een soort vereenvoudigd prototype van je website. Zo’n model maakt inzichtelijk hoe je bezoekers door de website heen klikken en welke functionaliteiten op je website naar voren moeten komen om het concept goed te laten werken.
Wij houden ons bezig met het raakvlak van webdesign, web development en online marketing.
Onze klanten kiezen voor ons omdat ze weten wat ze aan ons hebben. Dat uit zich op twee manieren:
Ook onze nuchtere mentaliteit valt bij veel van onze klanten in de smaak: wij houden niet van ‘pakketten’ en je betaalt bij ons alleen voor diensten waar je ook echt iets aan hebt. We adviseren je graag over onze dienstverlening: neem gerust contact op en stel je vraag geheel vrijblijvend.
Een website uitdenken is geen dagproject waarbij je ’s ochtends alle ideeën op papier zet, ’s middags schetsen maakt en ’s avonds de website bouwt. Sterker nog: als je een goede website maakt, begin je niet bij die website, maar bij een veel eerder stadium. Je denkt eerst na over je doelgroep: wie is die doelgroep, wat wil die doelgroep? Pas als je dat helder hebt, weet je hoe je met de website de doelgroep kunt verleiden tot conversie.
Pas als je je doelgroep scherp hebt afgebakend, kijk je naar de manieren die er zijn om met jouw website tegemoet te komen aan de wensen van je doelgroep. Je hebt met de kennis van je doelgroep macht in handen: je weet wat wel en wat juist niet werkt, waar je je doelgroep wel en niet mee aanspreekt en bovenal: welke troeven je tot je beschikking hebt om je doelgroep over te halen tot conversie.
De kans is groot dat je concurrenten hebt die precies hetzelfde doen als jij: ze bieden dezelfde dienst of hetzelfde product en hebben misschien zelfs een prachtige, veelbezochte website. Het lijkt misschien of ze sowieso 1-0 voorstaan op jou, maar dat hoeft niet het geval te zijn. Onze marketingspecialisten nemen samen met jou de pijnpunten van je doelgroep en jouw sterke punten onder de loep en kijken waar die twee elkaar kruisen. Op het punt waar die twee elementen elkaar kruisen, ligt jouw ‘gat in de markt’.
Als we je sterke punten helder hebben, is het tijd voor een strijdplan. Hoe overtuigen we de bezoeker van je website om voor jou te kiezen? Wat is belangrijk voor hem? Is het belangrijk dat hij reviews ziet zodat hij zich veilig voelt? Of vindt hij het fijn om eerst een periode kosteloos van je diensten gebruik te kunnen maken?
We stellen deze vragen als het ware aan je buyer persona. De antwoorden op deze vragen vormen de perfecte basis voor de eerste schetsen van een website die je buyer persona enthousiast maakt en overhaalt om klant te worden. Dit maakt van je conceptontwikkeling een strijdplan met concrete handvatten, do’s en don’ts voor je (nieuwe) website.
Een conceptontwikkeling voor je website levert je een heel duidelijk resultaat op, namelijk een antwoord op de vraag: met welke factoren moet ik rekening houden als ik met mijn website mijn doelgroep wil aanspreken? Die factoren worden specifiek benoemd. Een conceptontwikkeling geeft je zo een soort ‘afbakening’ van je websitekenmerken op een presenteerblaadje, een kader waarbinnen je je website kunt maken.
Met de conceptontwikkeling heb je de belangrijkste feiten over je doelgroep in handen. Je kunt deze feiten inzetten om een weloverwogen beslissing te maken over je toekomstige website én over andere marketinguitingen.
Op basis van die conceptontwikkeling kunnen we vervolgens de volgende stap zetten en een concrete website strategie opstellen.
Voordat je met ons in zee gaat, wil je natuurlijk weten hoe ons werk eruitziet. In de cases zie je welke klanten we tot nu toe hebben mogen helpen aan een nieuwe website inclusief voortraject met conceptontwikkeling en website strategie.
De conceptontwikkeling is de allereerste stap op weg naar een (nieuwe) website.
Bij DoubleWeb maken we WordPress-websites. We gaan daarbij niet over één nacht ijs: we bereiden ons gedegen voor. De eerste stap van die voorbereidingen in een conceptontwikkeling voor je website.
We zijn enthousiast en zijn altijd op zoek naar klanten die dat ook zijn. Of eigenlijk zoeken we geen enthousiaste klanten, maar enthousiaste samenwerkingspartners. Dit maakt DoubleWeb tot de juiste keuze voor iedereen die niet alleen een webbouwer voor een (nieuwe) website zoekt, maar die ook waarde hecht aan de zoekmachinevriendelijkheid van die website.
Heb je een vraag over de manier waarop wij jou kunnen helpen met een conceptontwikkeling voor je nieuwe website? We denken graag met je mee!