Resultaten na 6 maanden

61%

meer conversies uit zoektermen die voor kwalitatieve leads zorgen


15%

stijging in conversieratio op de belangrijkste Google Ads zoektermen


86%

groei in organisch verkeer

Meer uit de website halen

Via ons zusterbedrijf DoubleSmart kwamen wij in contact met Mercari Vastgoed. De website die de makelaar toen in gebruik had, was ontwikkeld door een partij die een eigen CMS implementeerde. De mogelijkheden in dit CMS waren beperkt en zelfs de kleinste wijzigingen (laten) doorvoeren kostte veel moeite, tijd en geld. De marketinginspanningen stonden hierdoor absoluut niet in proportie met de resultaten. Daarom werd onze hulp ingeroepen.

Flexibiliteit en minder beperkingen

Hoewel de SEA-specialisten van DoubleSmart al een hoop hadden verbeterd, liepen ze vast op de conversieratio. Relatief weinig bezoekers van de website werden daadwerkelijk klant of lead, terwijl uit de data bleek dat er veel meer in hoorde te zitten.

Om hier beter op in te spelen moest Mercari aan de slag met conversieoptimalisatie. Door het starre CMS waarin weinig mogelijkheden waren om te optimaliseren, variëren en testen, was dat vrijwel niet mogelijk: het plafond was bereikt. Een nieuwe website moest dus aan één belangrijke eis voldoen: flexibiliteit.

Maatwerk WordPress template

Het grote voordeel van WordPress is de grote vrijheid die je hebt bij het ontwikkelen en inrichten van de website. Flexibiliteit dus. Op basis van de reeds verzamelde data kwamen we tot een duidelijk prototype en ontwikkelden we een maatwerk WordPress template. In dit template heeft Mercari alle ruimte om te variëren, optimaliseren en eenvoudig wijzigingen aan te brengen. We hebben onder andere gewerkt met Advanced Custom Fields, een WordPress plugin waarmee je pagina’s kunt opbouwen uit flexibele contentblokken.

Resultaten door het dak

Na livegang was het duidelijk dat de nieuwe website van Mercari een schot in de roos was: binnen 3 maanden was de website al terugverdiend. De SEA-campagnes halen nu veel meer kwalitatieve leads binnen die vaker converteren. Bovendien werd met de livegang van de nieuwe WordPress website ook het startschot gegeven voor de SEO-campagne. Waar zoekmachineoptimalisatie in het oude CMS niet eens op tafel lag door gebrek aan mogelijkheden, is een snelle WordPress website de ideale basis voor goede organische vindbaarheid.

Na 6 maanden na de livegang:

  • Haalde Mercari 61% meer conversies uit zoektermen die zorgen voor kwalitatieve leads;
  • Was de conversieratio op de belangrijkste Google Ads zoektermen met 15% gestegen;
  • Was het verkeer uit organische posities met 86% gegroeid.

Tom Rullens

23-04-2020

Wij hebben een nieuwe website laten ontwikkelen en zijn zeer blij met het eindresultaat. Doordat er goed wordt meegedacht over de opbouw, techniek en de routing die klanten doorlopen halen wij in korte tijd duidelijk meer rendement uit de site.

Bekijk hier onze andere projecten

Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden over het resultaat voor Mercari Vastgoed? Neem dan contact met ons op!