Branding

Als je je bedrijf goed in de markt wilt zetten is het van groot belang om je merk goed neer te zetten. Zowel de mensen binnen jouw bedrijf, als de klanten moeten zich kunnen identificeren met dit merk. Merkidentiteit speelt hierbij een grote rol, hiermee laat je zien waar je als organisatie voor staat. Authenticiteit speelt een belangrijke rol, je moet je namelijk onderscheiden van de rest. De specialisten van DoubleWeb bouwen graag met jou mee aan een sterk merk en bieden verschillende diensten aan binnen branding. Werk aan je merk en bindt werknemers en klanten aan jouw visie!

Merkverhaal

Wanneer een merk wordt ontwikkeld, worden verschillende stadia doorlopen. Een eerste stap is het vaststellen van de identiteit van de organisatie. Het is belangrijk om alle medewerkers binnen de organisatie of het bedrijf te betrekken bij ontwikkelen van het merk en de identiteit. Door middel van een merkverhaal kan de merkontwikkeling tot leven worden gebracht onder de werknemers. Hiermee help je de medewerkers om een goed beeld te vormen van waar hun organisatie voor staat en waar ze naar streven.

Logo ontwikkeling

Er zijn logo’s in verschillende gradaties. Een goed logo geeft de identiteit van de organisatie weer en moet passend zijn bij de kernwaarden, gevoel en sfeer. Een belangrijk uitgangspunt is om je te verplaatsen in de doelgroep, ga niet alleen uit van wat jij zelf mooi vindt. Je bent vaak zelf niet de doelgroep van jouw bedrijf. Samen met de ontwerper van DoubleWeb worden je wensen en die van de doelgroep meegenomen in het ontwerp van een passend logo voor jouw bedrijf.

Huisstijl ontwikkeling

Door middel van je huisstijl word je herkend, dit is de visuele identiteit van je onderneming, persoon of evenement. DoubleWeb ontwikkelt een huisstijl, met het logo als uitgangspunt. Het logo is de basis van de huisstijl. DoubleWeb helpt je graag verder bij het tot stand komen van je visuele identiteit.

Andere elementen die onder huisstijl vallen zijn:

  • Kleurgebruik
  • Typografie
  • Stijlelementen

Bovengenoemde elementen vormen samen de huisstijl. Deze moeten goed op elkaar worden afgestemd zodat ze samen zorgen voor een complete identiteit van het bedrijf. De huisstijl is overal in uitingen vanuit de organisatie te vinden. Van visitekaartjes tot pennen en van enveloppen tot emailhandtekeningen en bedrijfskleding. Met de huisstijl geef je je corporate identity weer. Het is dan ook belangrijk dat hier goed over wordt nagedacht. De huisstijl moet een goede weergave zijn van waar het bedrijf voor staat en wat het wil uitstralen. Aan de huisstijl moet je kunnen zien met wat voor organisatie je te maken hebt.

Merkkaart

DoubleWeb ontwerpt regelmatig merkkaarten waar de huisstijl op staat weergegeven. Hierop vind je de kleuren, het logo en de typografie terug. Een mooi vormgegeven document waarin je in één oogopslag kunt zien waar jouw bedrijf voor staat en wat het uitstraalt. Een merkkaart is een beknopte versie van een merkgids. De ontwerpers van DoubleWeb gaan graag voor jou aan de slag met de branding van jouw organisatie en vatten deze samen in een merkkaart.

Bouw aan een sterk merk en begin met branding. Neem vrijblijvend contact op met de designers van DoubleWeb om samen te werken aan jouw merk!

DoubleSmart: Onze partner in online marketing

Wij geloven in specialisme. Daarom worden de online marketing activiteiten uitgevoerd door ons zusterbedrijf DoubleSmart: Resultaatgerichte online marketing. Ga naar de website

Close

Wil jij ook een sterk merk? Laat DoubleWeb met je meedenken! Contact