Klantonderzoek als basis

Veranderingen niet zomaar doorvoeren op gevoel. Maar keuzes maken op basis van data. We lieten een klantonderzoek uitvoeren en stemden de nieuwe websitestructuur hierop af.  


Extra gebruiksvriendelijk

Een maatwerk zoekfunctie en een offertecalculator: dankzij praktische tools is de website nu nog gebruiksvriendelijker. 


Blijvende samenwerking

We-ID is al jaren tevreden klant bij ons en dat gaat voorlopig niet veranderen. We blijven de website continu doorontwikkelen om hem nóg sterker te maken. 

Wat is We-ID?

Met trots noemt We-ID (onderdeel van Signicat) zich één van de zes erkende Nederlandse leveranciers van het softwareprogramma eHerkenning. En dat is niet niks. eHerkenning is namelijk een veilig en betrouwbaar inlogsysteem dat op grote schaal gebruikt wordt onder bedrijven.

Als bedrijf inloggen bij de Belastingdienst? De gemeente? Of bij het UWV? Dit alles doe je via eHerkenning. Simpel gezegd kun je eHerkenning vergelijken met het welbekende DigiD. Waar je DigiD echter op persoonsniveau gebruikt, fungeert eHerkenning als digitale sleutel voor bedrijven. 

Het vraagstuk: website gebruiksvriendelijker maken

Waar we jaren geleden de website van We-ID al eens op de schop namen, was het nu opnieuw tijd voor een verbeterslag. De online wereld verandert in razend tempo. En om mee te bewegen met alle ontwikkelingen van tegenwoordig, is je website blijven optimaliseren een absolute must.   

Concreet klopte We-ID bij ons aan met een duidelijke wens: de website gebruiksvriendelijker maken, zodat alle informatie nog beter vindbaar is voor de websitebezoeker. Hier viel nog winst te behalen, verwachtten ze. 

Het proces: nieuwe structuur o.b.v. uitkomsten klantonderzoek

Hoe achterhaal je nu beter wat een websitegebruiker graag ziet, dan dit hen persoonlijk te vragen? Deze gedachte bracht ons op het idee een klantonderzoek uit te voeren. 

Dit onderzoek lieten we doen door een externe partij die hierin gespecialiseerd is. Op die manier wisten we namelijk zeker dat de uitkomsten volledig bruikbaar en betrouwbaar zouden zijn en bovendien konden wij ons zo volledig focussen op onze eigen expertise.  

We ontdekten wat klanten fijn vonden aan de website en waar juist kansen voor verbetering lagen. Deze waardevolle inzichten gebruikten we vervolgens om:  

  1. Te brainstormen over hoe we beperkingen en gebreken van de website konden verhelpen. 
  2. Een menustructuur uit te denken, die volledig gehoor geeft aan wat een websitegebruiker graag ziet. 
  3. Een webdesign te creëren die enerzijds aansluit bij de wensen en behoeften van de klant, en anderzijds bij de huisstijl en branding van We-ID. 

Het resultaat: maatwerk zoekfunctie en offertecalculator

Een echt eindresultaat is het nog niet, want we blijven de website van We-ID voorlopig nog doorontwikkelen. Maar na enige tijd konden we toch zeggen dat er een flinke optimalisatieslag was gemaakt. Enkele leuke elementen die we doorvoerden op de website zijn bijvoorbeeld:  

  • Een maatwerk zoekfunctie. Hiermee ziet een websitegebruiker eenvoudig en snel welk niveau van eHerkenning zijn/haar bedrijf nodig heeft. 
  • Een offertecalculator. Met deze tool berekent een websitegebruiker supersnel wat hij/zij zou betalen voor meerdere eHerkenning-middelen. 

Een blijvende samenwerking

Onze samenwerking met We-ID houdt niet op. We blijven de website continu doorontwikkelen om hem nog sterker te maken. Een website die écht impact maakt; dat is waar we voor gaan! 

Roëlla Roest

07-04-2020

Enorm blij met deze partij! Van begin tot eind geknalt en in 1 maand een nieuwe website uit de grond gestampt en nog een mooie ook. Fijne 1 op 1 samenwerking waar nodig en altijd bereikbaar. Heel fijn, thanx guys!

Bekijk hier onze andere projecten