Effectieve samenwerking

Niet zomaar een opdracht bij ons over de schutting gooien, maar een nauw samenwerkingstraject. Al jarenlang slaan DUPI en DoubleWeb de handen ineen om impact te maken online. 


Een persoonlijke uitstraling

De website van DUPI straalt nu een warm, persoonlijk karakter uit. Iets waar DUPI als merk voor staat, maar wat nog niet goed tot uiting kwam 


Nog gebruiksvriendelijker

Een overzichtelijk design, relevante pagina’s en een eenvoudig te besturen CMS aan de achterkant: DUPI’s website is nu extra gebruiksvriendelijk voor bezoekers én medewerkers. 

Wat is DUPI?

Waar DUPI in 1988 begon als specialist in P&I-verzekeringen (aansprakelijkheidsverzekering voor schippers), zijn ze inmiddels uitgegroeid tot totaalverzekeraar. Ze bieden maritieme, bouw-/engineering-, ongevallen-, eigendoms- én P&I-verzekeringen aan. En dat beperkt zich niet tot de grenzen van Nederland. 

Ook ondernemers uit België, Luxemburg, Frankrijk, Denenmarken en de rest van Noord-Europa kiezen voor DUPI als hun verzekeraar. Om in heel Europa optimaal aan de behoeften van de klant te kunnen voldoen, heeft DUPI diverse bedrijven onder zich. Op verschillende locaties in Europa en ieder met een eigen website. 

Het vraagstuk: vernieuwing van de website

De start van onze samenwerking met DUPI gaat al jaren terug. Toentertijd zochten zij een WordPress-specialist. Maar inmiddels hebben wij de eer DUPI’s vaste partner te zijn voor álle vraagstukken die met ‘online’ te maken hebben. In die jaren mochten we bijvoorbeeld al meer dan 10 websites ontwikkelen voor DUPI en haar zusterbedrijven! Voorbeelden hiervan zijn d-rc.com en smabtp.de.   

Niks nieuws dus, dat DUPI enige tijd geleden de tekentafel met ons deelde. Dit keer hadden we de missie de website van DUPI zelf te vernieuwen. In onze strategische sessie stond één vraag centraal: wat is er nodig om DUPI’s website optimaal te laten inspelen op de behoeften van nu? 

Het plan: één domeinnaam en persoonlijker tintje

Heel wat sparren, krakende hersens en kennisdeling later, wisten we het zeker: dit moest het worden. Het plan waarmee we DUPI nog beter op de kaart zouden zetten bestond in hoofdlijnen uit de actiepunten:  

  1. Alle websites onderbrengen onder dupi.com
    We zouden alle business lines-websites gaan onderbrengen onder dupi.com. Dit maakt DUPI een krachtiger merk, zorgt voor minder verwarring bij de websitegebruiker én levert DUPI een betere vindbaarheid in Google op. Door onder één domeinnaam verder te gaan, stuur je hier namelijk alle waarde naartoe. En hoe meer waarde een website heeft, hoe hoger je komt te staan in de zoekresultaten van Google. 
  1. Een persoonlijke uitstraling creëren
    Hun persoonlijke benadering maakt DUPI uniek. Maar aan de website was dat nog nauwelijks af te lezen. We zouden de website daarom een nieuw likje verf geven waar nodig. Dit trekt nieuwe klanten aan én nieuwe medewerkers. De ultieme ingrediënten om verder te groeien als bedrijf.  

Het proces: nauwe samenwerking met DUPI

DUPI en DoubleWeb zijn het er al jarenlang over eens: het allerbeste resultaat bereik je samen. Benut ieders kwaliteiten en kennis optimaal en je hebt een website waar je bezoeker echt niet omheen kan.  

We wisten dus wat ons te doen stond: de handen ineenslaan met DUPI’s marketingteam en stuk voor stuk ons steentje bijdragen. Samengevat leidde dit tot een samenwerking waarin: 

  • We de strategische brainstorm bij de start van het traject volledig gezamenlijk deden. 
  • We regelmatig contact hielden, om te bespreken of we op de goede weg zaten wat betreft de gewenste uitstraling van het merk. 
  • DUPI alle benodigde elementen aanleverde (zoals het huisstijlhandboek), waarna wij aan de slag konden met het webdesign en het technische aspect van de website. 

Het resultaat: een website die uitstraalt waar DUPI voor staat

Enige tijd later was het dan zover: de vernieuwde website van DUPI ging live! En eerlijk is eerlijk: het resultaat is er een om trots op te zijn. De belangrijkste veranderingen ten opzichte van de oude website zijn: 

  • Eén domeinnaam voor alle websites van de business lines van DUPI. 
  • Een persoonlijke uitstraling; onder andere door een teampagina te maken waarop alle medewerkers te spotten zijn. 
  • Een career-pagina (werken bij-pagina), die alle vacatures en onderscheidende elementen van DUPI uitlicht. Ook deze pagina heeft – dankzij foto’s en video’s van medewerkers – een persoonlijk tintje. 

Het resultaat smaakt naar meer: het toekomstplan

DUPI schuift het niet onder stoelen of banken: ze zijn erg tevreden met het resultaat. Niet alleen is de voorkant van de website om door een ringetje te halen. Ook de achterkant van de website is een stuk gebruiksvriendelijker. Pagina’s bouwen doen de medewerkers van DUPI nu erg eenvoudig en alle functies van WordPress worden optimaal benut. 

Genoeg reden om ook de websites van de business lines weer eens in een nieuw jasje te steken, vond DUPI (met dupi.com als basis). Framestory.nl staat bovenaan de to do-list; dit is het volgende project in onze samenwerking! 

Bekijk onze andere projecten