Verfrissend design

De websites van Junis hebben een compleet nieuw design. Meegaand met de tijd en passend bij de nieuwe branding.


Online marketing-oogpunt

Keuzes voor de wireframes zijn gemaakt op basis van onlinemarketingkennis en een zoekwoordenonderzoek.


Nauwe samenwerking

Niet gewoon een opdracht afleveren, maar een fijne samenwerking. Met nauw contact en een efficiënte taakverdeling.

Wat is Junis?

‘Een veilig nest voor vrije vogels’, zo luidt hun slagzin. Met 90 locaties in en rondom Zoetermeer, Alphen aan den Rijn en Bodegraven-Reeuwijk, biedt kinderopvang Junis dagelijks voor heel wat kinderen een plek waar ze zichzelf kunnen zijn. Waar ze hun nieuwsgierigheid de vrije loop kunnen laten gaan. En waar ze spelenderwijs de wereld kunnen ontdekken.

Het vraagstuk: implementatie nieuwe branding

Hoe helder Junis’ kijk op kinderopvang ook is, op de website kwam dat nog niet zo lekker tot uiting. Er moest duidelijk worden dat Junis de plek is waar je samen met andere kinderen de wereld verkent, je ontplooit en leert vliegen op jóúw manier. Én hierbij niet onbelangrijk: de vogel – die in hun nieuwe branding centraal staat – moest prominent in beeld worden gebracht.

Tijd om onze hersens te laten kraken en die website eens goed onder handen te nemen dus. Of beter gezegd: websites. Junis heeft namelijk een aparte ‘werken bij’-site en óók die snakte naar een nieuw likje verf.

Het proces: wireframe op basis van zoekwoordenonderzoek

Aan ons de schone taak om de wireframes – oftewel: de lay-outs van de websites – te ontwerpen. Waar we dit enerzijds deden op basis van ons grafisch oog en ons gevoel voor design, raadpleegden we anderzijds onze kennis van online marketing en ons uitgevoerde zoekwoordenonderzoek.

De menustructuur hebben we bijvoorbeeld zo ingericht, dat het aantrekkelijk is voor de gebruiker én zoekmachine. En omdat uit het zoekwoordenonderzoek bleek dat er een fors verschil zit in zoekvolume tussen bepaalde zoektermen, besloten we bepaalde woorden op de website niet of juist wel te gebruiken. De term ‘buitenschoolse opvang’ werd zodoende vervangen door ‘BSO’.

Het resultaat: bewegende animaties en completere informatie

Toen de wireframes goed en wel stonden, was het tijd om het webdesign ook daadwerkelijk door te voeren (in samenwerking met bureau Maan). De grootste veranderingen ten opzichte van de oude website? In vogelvlucht zijn dat:

  • De compleet nieuwe lay-out en de bewegende (vogel)animaties. Die zijn op allebei de websites duidelijk te spotten;
  • De locatiepagina’s. Deze zijn uitgebreid met extra informatie en foto’s van die specifieke locatie;
  • De werken bij-website. Ook deze is uitgebreid met extra content en hierdoor is het voor potentiële medewerkers nóg aantrekkelijker om te solliciteren.
“Wow, wat zijn wij blij met onze nieuwe sites en alles wat jullie daarvoor gedaan hebben!”

De sleutel tot succes: een nauwe samenwerking

Dat zijn mooie woorden en absoluut iets om trots op te zijn. Maar dat succesvolle resultaat, dat konden we niet realiseren zonder Junis zelf. De nauwe samenwerking; dát is waar de voornaamste kracht hem in zat.

Waar wij bijvoorbeeld de lay-out voor de locatiepagina’s voor elkaar bootsten, zorgde Junis voor de tekst en een mooie collectie aan foto’s. En waar wij vlak voor livegang de laatste puntjes op de i aan het sleutelen waren, bleven we nauw in contact en bespraken we dagelijks of er nog i’tjes waren zonder punt.

Dit bevestigt maar weer: samen maak je pas écht impact.

Bekijk onze andere projecten