Een fris, pakkend design

De website van Voldafar heeft een nieuw, pakkend design gekregen. De beelden, het kleurgebruik en de tekstelementen zijn fijn op elkaar afgestemd en dat maakt de website erg gebruiksvriendelijk.


Focus op branding

Geen commercieel geschreeuw, maar een helder verhaal met een duidelijk doel. De branding van Voldafar komt op de nieuwe website duidelijk tot uiting.


Een goeddoordachte strategie

De strategie achter de website is opgesteld in samenwerking met onlinemarketeers. Hierdoor is het niet alleen een mooi visiteplaatje, maar draagt het ook nog eens bij aan een betere vindbaarheid en extra klanten.

Wat is Voldafar?

Afvallen met een dieet dat past bij jouw leven. Dat is waar Voldafar naar streeft. Voldafar gelooft dat er méér nodig is dan een afslankpilletje om je streefgewicht te behalen. Je hebt een dieet nodig dat past bij jou; bij het lichaam dat jij hebt en bij het leven dat jij leeft. Het gaat om het volledig aanpassen van je lifestyle. Alleen dan val je namelijk af op een verantwoorde manier. Concreet kun je bij Voldafar terecht voor uitgebreide informatie over verschillende diëten, bruikbare tips en effectieve afslankproducten.

Het vraagstuk: vernieuwde website voor groei bedrijf

Waar ze hun klanten helpen te ‘slinken’, wil Voldafar zelf juist graag groeien. Beter vindbaar worden online en meer klanten aantrekken: zo zagen ze het voor zich. Waar Voldafar ooit het grootste merk in afslankproducten van Nederland was, waren ze inmiddels ingehaald door de tijd. De website was verouderd. Er moest werk gemaakt worden van een ijzersterk visitekaartje dat weergeeft waar Voldafar voor staat én dat voldoet aan de richtlijnen voor Google.

Het proces: een nauwe samenwerking met onlinemarketeers

De onlinemarketeers van ons zusterbedrijf DoubleSmart bevinden zich op dezelfde werkvloer als wij en dat maakt de samenwerking supergemakkelijk. We besloten onze krachten dan ook te bundelen vanaf het allereerste moment. Zo:

  • Is de sitemap van de website volledig gemaakt in samenwerking met DoubleSmart. Hierbij is rekening gehouden met richtlijnen voor Google en een zo goed mogelijke zichtbaarheid online.
  • Nam DoubleSmart na iedere designronde de tijd het ontwerp grondig te bekijken met hun onlinemarketingblik en (waar nodig) te voorzien van feedback.
  • Was er bij ieder contactmoment met Voldafar iemand aanwezig van DoubleWeb én van DoubleSmart. Zo wisten alle partijen altijd precies wat er speelde.

Het resultaat: een website met oog voor Google én klant

De samenwerking tussen webdesign, development, online marketing en Voldafar zelf bleek er een te zijn met een gouden randje. We gooiden diverse specialismes en kennis in één pot en dat leidde tot een website om trots op te zijn! De belangrijkste veranderingen ten opzichte van de oude website:

  • De website heeft een goeddoordacht plan. Er zit een sterke strategie achter, gebaseerd op online marketing en conversie.
  • Waar de website voorheen een sterk commercieel tintje had, ligt de focus nu voornamelijk op storytelling. Voldafars branding komt daarmee nu een stuk duidelijker tot uiting.
  • Het design is fris, prikkelend en erg gebruiksvriendelijk. De beelden, het kleurgebruik en de tekstelementen zijn fijn op elkaar afgestemd.

Bekijk onze andere projecten

Écht impact maken doe je samen.

Écht impact doe je samen. Iets wat maar al te goed duidelijk werd tijdens dit traject. Niet alleen het sparren met DoubleSmart leidde tot de website die nu staat. Ook de samenwerking met Voldafar zelf is erg waardevol geweest. Gedurende het hele traject bleven we nauw in contact. Het delen van informatie over de USPs en gewenste branding? Toffe video’s aanleveren voor op de website? Of sparren over de daadwerkelijke behoeften van de klant? Voldafar gaf de input die nodig was om samen tot het beste resultaat te komen!