Een website strategie maken is het eerste wat we doen als je bij ons aanklopt voor een WordPress website. Een goede strategie omvat alle belangrijke punten waarmee we rekening moeten houden als we je website ontwerpen en bouwen. Denk bijvoorbeeld aan je wensen, je diensten en de manier waarop je die wilt presenteren, je doelgroep en het zoekgedrag van die doelgroep.
Door al die elementen op de juiste manier samen te brengen, maken we samen een compleet ‘draaiboek’. Aan de hand van dit draaiboek gaan we aan de slag en ontwerpen en bouwen we je website.
DoubleWeb bestaat uit een team van zes WordPressfanaten. We timmeren al jaren aan het web in de vorm van WordPress websites, WooCommerce webshops en branding. Onze dienstverlening houdt daarbij ook direct op, omdat we geloven in specialisme. Als je ergens specialist in bent, betekent dat voor ons dat je daar vrijwel al je tijd in steekt en dat je continu je kennis en kunde op dat bepaalde vlak verdiept. Zo kennen we inmiddels WordPress door en door: we weten van de mogelijkheden, de handigheden en de slimme foefjes. Daarnaast focussen we altijd op websites die passen bij hun doelgroep en die conversie op de eerste plaats hebben staan.
Een website strategie maken is iets wat we samen met jou doen. We zitten niet op een bedompte zolderkamer iets te ontwikkelen zonder dat jij er zicht of invloed op hebt. Integendeel: jouw kennis is onmisbaar, en zonder jou erbij komen we niet ver.
Om een goed doordachte website strategie op te stellen, gaan we samen om de tafel en leggen al je plannen, ideeën, wensen en kennis van je markt op die tafel. Daarnaast leggen we onze technische kennis van websites, onze marketingexpertise en de resultaten van ons doelgroeponderzoek.
Met al deze elementen als puzzelstukjes bouwen we een website strategie op die de leidraad vormt tijdens de volgende stappen: je website ontwerpen en bouwen.
Onze technische websites + jouw marktkennis = een stevig fundament voor je website.
Een goed doordachte website strategie levert een website op die converteert.
We denken samen de look and feel en de functionaliteiten van je website uit.
Bezoekers die onder de indruk zijn van je website, bijvoorbeeld door een mooi design, een vindingrijke indeling of indrukwekkend fotowerk, dat is natuurlijk mooi meegenomen. Meer dan ‘mooi meegenomen’ is het echter niet, want waar het uiteindelijk om draait, is de vraag of je website doet wat ‘ie moet doen: conversie opleveren.
Onze WordPress experts zijn niet alleen goed in WordPress, maar hebben ook marketingkennis. Binnen de website strategie is een marketingplan daarom een belangrijk onderdeel: we brengen samen in kaart hoe je markt eruitziet en kunnen op basis daarvan, met onze kennis van de online wereld, concluderen wat wel en wat niet werkt.
We hebben al veel websites gebouwd en zetten de kennis die we daarbij hebben opgedaan graag in voor jouw website. Conversie is daarom een belangrijk punt dat we tijdens het uitdenken van de strategie al op de voorgrond stellen.
Kom je bij ons binnen met 1001 ideeën over hoe je website eruit moet zien, wat hij moet kunnen en hoe je productpagina’s eruit moeten zien? Geweldig, we zijn benieuwd! Heb je echt geen enkel idee en zoek je iemand die je kan helpen om vanaf 0 te beginnen met het uitdenken van je website? Kom binnen!
Samen met jou zoomen we in op de mogelijkheden voor je website. We laten je graag meerdere ideeën en mogelijkheden zien. Daarbij leggen we je graag in begrijpelijke taal uit waarom we een bepaalde aanpak aanraden of juist afraden. Heb je vragen, twijfels, halverwege ineens nog een goed plan? Laat het ons weten! Jij hebt altijd het laatste woord over je uiteindelijke website strategie.
Een website strategie opstellen met de specialisten van DoubleWeb doe je als je:
Een website strategie laten maken bij DoubleWeb past niet bij je als je:
Als je kiest voor een website strategie bij DoubleWeb, biedt dat je de volgende voordelen:
We beginnen altijd door het gesprek aan te gaan. Je hebt te maken met een klein team en korte lijntjes, zodat we snel kunnen schakelen.
Je weet precies welke functionaliteiten een vereiste zijn vanuit je doelgroep en waarom dat zo is. Je hebt dus als het ware alle puzzelstukjes voor een nieuwe website in handen en kunt beginnen met het leggen van de puzzel.
Een buyer persona wordt heel specifiek gedefinieerd, waardoor je je doelgroep echt ‘diep in de ogen kunt kijken’ en je bij elke beslissing kunt afvragen: wat zou mijn buyer persona hiervan vinden?
Op basis van onze expertise en jouw wensen en voorbeelden stellen we een moodboard samen om je website scherp te omlijnen.
Met een website strategie heb je dus alle benodigde informatie in handen om een gebruiksvriendelijke, converterende website te ontwerpen.
Om een goede website strategie neer te kunnen zetten, zoomen we samen met jou in op je doelgroep. Met andere woorden: we doen een gebruikersonderzoek. Dat houdt in dat we de volgende punten nauwkeurig in kaart brengen:
Wie wil je bereiken? Hoe spreek je juist die personen aan? Eventueel maken we zogenaamde buyer persona’s: fictieve klanten met een naam, een schets van hun karakter en interesses en een leefpatroon.
Hoe zoekt je doelgroep naar jouw product, welke vragen heeft je doelgroep over je product? We nemen het zoekgedrag onder de loep om te weten op welke vragen we met je website antwoord moeten geven. Eventueel segmenteren we je doelgroep per dienst die je aanbiedt, zodat we voor elke specifieke dienst een duidelijke focus hebben.
Via welke weg, via welke kanalen vindt je doelgroep wat hij zoekt? Hoe verloopt de ‘reis’ van de klant naar jou? Is hij binnen jouw branche bijvoorbeeld bepaalde zaken gewend of ergert hij zich juist aan slechte practices van veel concurrenten? Zo’n marktonderzoek door de ogen van je doelgroep geeft ons waardevolle informatie over hoe het wel en hoe het juist niet moet. Je huisstijl en de functionaliteiten van je website kunnen we baseren op deze data, zodat we je bezoeker op de juiste manier aanspreken.
Opscheppen over jezelf is toch altijd een beetje ongemakkelijk. Gelukkig hebben we wat mooie cases waar we de aandacht op kunnen vestigen.
Staat de strategie, dan zetten we graag de volgende stap: we gaan werken aan de daadwerkelijke website. De strategie vormt hierbij het kader en geeft de juiste richting aan. We weten nu precies waar we op moeten letten, in welke valkuilen je concurrenten zijn getrapt en hoe we je doelgroep de juiste mix van herkenbaar en interessant nieuw voorschotelen. Een voorbeeld hiervan is de weergave van het aanbod op een makelaarswebsite: dankzij doelgroeponderzoek in de strategische fase weten we dat veel huizenzoekers altijd min of meer de opmaak en functionaliteiten van Funda verwachten op een makelaars website. Hiervan afwijken is dus heel vernieuwend, maar ook een zeer groot risico.
Zo gebruiken we de bevindingen uit de strategische fase om een website te ontwikkelen die betrouwbaar oogt en logisch werkt voor jouw ideale klant.
Wat bij ons voorop staat, is de samenwerking. Wij zien een website strategie of website niet als een project voor ons, maar als een project met jou: jouw rol is even groot als die van ons. Als je een partij zoekt bij wie je alles ‘over de schutting kunt gooien’ en die na een tijdje een volledige website krijgt geleverd, dan ben je bij ons dus niet aan het juiste adres. Wij zien jou, met je vakkennis en marktkennis, als onmisbaar element voor een goede, aansprekende en vooral converterende website Wij geloven erin dat een nauwe samenwerking met jou het beste eindresultaat oplevert.