Jouw website kan goud waard zijn voor het bedrijf. Een goed ingerichte website sluit aan bij de behoeften van jouw doelgroep én weet online bezoekers te verleiden naar de koop- of contactknop. Zo heb jij als ondernemer een constante stroom aan nieuwe bezoekers, leads en klanten.
Toch is het lastig om de totale kosten van het laten maken van een website in het juiste daglicht te zien. Het laten maken van een website kan soms bloed, zweet en tranen kosten bij de ontwikkelaars. Voor ondernemers zit de schrik hem in het kostenplaatje.
In dit artikel nemen we die schrik weg. Wij vertellen je hoe de kosten voor het laten maken van een website tot stand komen, en gaan dieper in op:
Stel: je zit met het probleem dat jouw website niet ingericht is om verdere bedrijfsgroei te realiseren. Het lukt bezoekers mondjesmaat om jouw website te vinden via Google maar zodra de bezoeker op jouw pagina beland verdwijnen zij net zo snel als dat ze kwamen…
Gefeliciteerd, je hebt het probleem van een niet conversiegerichte website aan het licht gebracht. Een conversiegerichte website lost dit op en verhoogt zo:
Het uiteindelijke resultaat is een website waarop bezoekers zich herkennen, gemotiveerd worden om door te scrollen en tot actie overgaan. Voor jou levert dit meer potentieel interessante leads, klanten en dus keiharde euro’s op.
Maar voor dat dit zo ver is zul je die oude website moeten vervangen. Een investering die nogal in de kosten kan oplopen.
De tijd die ondernemers kwijt zijn aan het onderhouden van slecht-ingerichte websites, zorgt niet alleen voor frustratie en onbegrip maar ook voor het mislopen omzet. Het is soms moeilijk om afscheid te nemen van een website waar al jarenlang ziel en zaligheid in is gestopt, dat begrijpen wij.
Toch kan het een slimmere investering zijn om je website opnieuw te laten maken door WordPress websitebouwers die kennis hebben van plug-ins als WooCommerce.
Wil je een nieuwe website laten maken, maar ben je op zoek naar een betaalbare en flexibele oplossing? Dan is het laten maken van een WordPress website zeker het overwegen waard!
Met WordPress, een content management systeem, kun je zonder technische kennis eenvoudig je website aanpassen en onderhouden. Bovendien biedt het platform duizenden kant-en-klare thema’s en plug-ins waarmee je snel en efficiënt een professionele website kunt creëren.
Of je nu op zoek bent naar een basiswebsite of een uitgebreide webshop, het laten maken van een WordPress website kan aangepast worden aan de specifieke wensen van jouw bedrijf. Hierdoor ben je altijd verzekerd van een website die perfect aansluit bij jouw doelstellingen en behoeften.
Als je overweegt om een website te laten maken door, dan kun je rekenen op een gestructureerde en transparante aanpak. Als WordPress-specialisten werken wij met een vast stappenplan en korte, afgebakende sprints om de samenwerking met onze specialisten soepel te laten verlopen. Bij het maken van jouw WordPress website doorlopen we de volgende stappen:
We betrekken jou actief bij elke stap van het proces, zodat je continu op de hoogte bent van de voortgang en jouw feedback en vragen van onschatbare waarde zijn voor het eindresultaat. Door deze gestructureerde werkwijze kunnen we efficiënt werken en de kosten voor het maken van jouw website transparant en overzichtelijk houden.
Als ondernemer die een online winkel wil opzetten, wil je een platform dat gemakkelijk te gebruiken is, flexibel is en een reeks functies biedt om jouw e-commerce traject tot een succes te maken. Met WooCommerce, een plugin voor WordPress, kun je dit allemaal en meer bereiken.
Een van de grootste voordelen van WooCommerce is de mogelijkheid om je te helpen snel en gemakkelijk een volledig functionerende online winkel op te zetten en te beheren. Je kunt producten toevoegen, betalingsgateways integreren, verzendmethoden toevoegen en belastingen berekenen – alles vanuit één gebruiksvriendelijke interface.
Bij DoubleWeb hebben we een gestructureerde en transparante aanpak voor het bouwen van jouw unieke webshop. We beginnen met een kennismakingsgesprek waarin we jouw wensen bespreken en samen brainstormen over de mogelijkheden.
De Kick-off sessie: Bij de aftrap bijeenkomst maken we kennis, bespreken we je wensen en brainstormen we samen over de mogelijkheden.
Strategie: Welke doelstellingen heeft jouw website? Samen analyseren we de strategie van jouw webshop met de centrale vraag: welke elementen heeft jouw webshop nodig om conversie te genereren?
Ontwerp: Nu we weten welke inhoud jouw website bevat, beslissen we hoe we deze inhoud gaan presenteren. Jouw wensen en die van de doelgroep staan hierbij centraal. Door onze kennis en ervaring kunnen we een uniek ontwerp maken met conversiegericht design en een begrijpelijke interface.
Ontwikkeling: Als je akkoord gaat met het ontwerp, dan starten we de bouw van jouw webshop. Een WordPress ontwikkelaar maakt jouw webshop op maat, waardoor het uniek is in functies, design en interface. We zorgen ervoor dat jouw webshop voldoet aan de huidige eisen: SEO-vriendelijk, snel en met een koppeling naar Google Analytics als standaard onderdeel van jouw webshop bij DoubleWeb.
Er zit een groot verschil in de kosten tussen een website en een webshop. Een webshop vereist extra functionaliteiten en tools, zoals een winkelwagen, betaalsystemen en verzendopties.
Daarnaast is er ook het onderhoud van de webshop. Dit betekent dat er periodiek updates moeten worden gedaan aan de webshop om ervoor te zorgen dat deze veilig en up-to-date blijft. Een website daarentegen, hoeft niet zo vaak bijgewerkt te worden en vereist doorgaans minder onderhoud.
Strategie, ontwerp, functionaliteit en onderhoud zijn belangrijke onderdelen van de kosten van een website. Elke stap in het proces van websiteontwikkeling heeft zijn eigen kosten en uiteindelijke bijdrage aan het eindresultaat.
Strategie gaat over de doelstellingen van de website en hoe deze kunnen worden bereikt. Dit omvat onder andere het vaststellen van de doelgroep, het ontwikkelen van een contentstrategie en het bepalen van de technologie die nodig is. De kosten voor strategie komen voort uit het werk dat moet worden gedaan om de website te plannen en te ontwerpen.
Ontwerp gaat over de visuele aspecten van de website, zoals de lay-out, kleuren en typografie. Een goed ontwerp is van groot belang om bezoekers aan te trekken en te verleiden tot actie. De kosten voor ontwerp zijn afhankelijk van de grootte en complexiteit van de website, evenals de ervaring en vaardigheden van de ontwerper.
Bij functionaliteiten in een website gaat over de technische aspecten, zoals de navigatie, zoekfuncties, formulieren en integratie met externe systemen. De kosten voor functionaliteit zijn afhankelijk van de vereisten van de website en de technologie die wordt gebruikt.
Om jouw website up-to-date én veilig voor de bezoekers is het bijwerken en onderhouden van een website of webshop van belang. Dit omvat onder andere het uitvoeren van updates, het oplossen van problemen en het toevoegen van nieuwe functionaliteiten. De kosten voor onderhoud zijn afhankelijk van de grootte en complexiteit van de website en de frequentie van updates.
De belangrijkste keuze die je moet maken voor je een website laat bouwen is wie de website gaat bouwen. Om een mismatch te voorkomen is het goed om deze drie onderdelen te checken voor je een websitebouwer inschakelt:
De ervaring en referenties van de websitebouwer zijn van groot belang. Hoe langer een bouwer al in de branche actief is, hoe groter de kans is dat hij of zij ervaring heeft met het bouwen van websites voor bedrijven uit jouw branche. Bovendien kan het bekijken van referenties een beeld geven van de kwaliteit van het geleverde werk.
Een aantrekkelijk en professioneel ontwerp vergt gewoonweg meer tijd en denkwerk dan een eenvoudig standaard ontwerp. Een strak en functioneel design zorgt ervoor dat websites en webshops er professioneel uitzien en dat vergroot de aantrekkelijkheid bij de bezoekers.
Een goede strategie omvat alle belangrijke punten waarmee rekening gehouden moet worden als er een website ontworpen of gebouwd wordt. Denk bijvoorbeeld aan je wensen, je diensten en de manier waarop je die wilt presenteren, je doelgroep en het zoekgedrag van die doelgroep.
Om ervoor te zorgen dat jouw website voldoet aan de eisen van het bedrijf en de doelgroep, kies je een websitebouwer die met je meedenkt. Het is belangrijk om stil te staan bij de wensen van de doelgroep zodat er geen website-elementen ontbreken. Zo heb je straks een website waar de organisatie trots op kan zijn en bezoekers die volledig voorzien zijn om tot aankoop of contact over te gaan.
We mogen dan wel gevestigd zijn in hartje Gouda. De websites die wij hebben ontworpen, ontwikkeld en beheren gaan ver over de landsgrenzen heen. Wij bouwen converterende websites waarmee merken, bedrijven en organisaties een maximale merkbeleving en online aanwezigheid genieten.
Van maatwerk websites tot het ontwerpen van een huisstijl, DoubleWeb is jouw partner in de digitale wereld.