Gratis adviesgesprek
Voorkom fouten in je nieuwe website en ontdek welke omzet je nu laat liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Analyse van jouw huidige website
Gratis advies van een echte specialist

MarCom is een samentrekking van Marketing en Communicatie. Het staat voor alle media en berichtgeving die gebruikt wordt om te communiceren met klanten. Dit kan adverteren zijn, direct marketing, merknaam, huisstijl, online zichtbaarheid etc. Op deze pagina leggen we meer uit over de MarCom betekenis en op welke wijze een strategie bepaald kan worden.

Wat is MarCom?

Er zijn een groot aantal elementen die onder Marketing en Communicatie vallen. Het is dan lastig om de MarCom betekenis in enkele woorden te definiëren. Hier zijn een aantal van deze elementen die onder deze term vallen:

  • Positionering van het bedrijf of het product naar de klant op de meest voordelige wijze.
  • Bepalen van de wijze waarop communicatie met de klanten plaatsvindt.
  • De kanalen die ingezet worden binnen de MarCom strategie.
  • De volgorde waarop doelgroepen benaderd worden.
  • Opzoeken van de juiste klanten op de locaties waar deze het best te bereiken zijn.

Strategie bepalen

Er zijn twee zaken die van belang zijn bij Marketing en Communicatie. Als eerste om producten en diensten bekend te maken bij de potentiële klant, en als tweede om het traject van aanbod naar verkoop zo kort mogelijk te houden. Bij het bepalen van een MarCom strategie is het van belang om consistent te blijven. Dit geldt niet alleen voor de boodschap maar ook voor het aanbod. Naast het uiterlijk en de functionaliteit speelt ook de prijs mee in het bepalen van de strategie. Van positionering tot communicatie zijn er vier aspecten om te onderscheiden:

  1. Wat is het? Dit is het product.
  2. Wat doet het? Dit is het voordeel.
  3. Wat betekent dit? Dit is het effect wat het oplevert.
  4. Waarom is dit van belang? Dit is de motivatie.

Wanneer er voldoende inzicht is naar de wijze waarop klanten tot aankoop overgaan kan het verkooptraject geoptimaliseerd en versneld worden. Dus in plaats van alleen naar het aanbod te kijken, biedt het zeker voordeel om uit te gaan van een klantprofiel.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z