Gratis adviesgesprek
Voorkom fouten in je nieuwe website en ontdek welke omzet je nu laat liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Analyse van jouw huidige website
Gratis advies van een echte specialist

FAQ staat voor Frequently Asked Questions, of in de Nederlandse taal Veelgestelde Vragen. Op deze pagina worden vragen beantwoord die vaak gesteld worden door bezoekers en / of klanten, er kan ook andere informatie gedeeld worden op deze pagina. Wat betekent FAQ en welke informatie kun je hier plaatsen?

Wat is FAQ?

Een bedrijf of organisatie krijgt regelmatig vragen van (potentiële) klanten en andere bezoekers. Wanneer steeds dezelfde vragen terugkeren ontstaat er een patroon. In plaats van iedere vraag steeds opnieuw te beantwoorden, is het veel eenvoudiger om deze vragen inclusief de antwoorden op de website te vermelden. Hiervoor wordt vaak een FAQ pagina ingericht ofwel een Frequently Asked Questions pagina. Deze methode wordt dermate vaak toegepast dat de meeste bezoekers aan de hand van de afkorting direct weten wat ermee bedoeld wordt. Wanneer een vraag daadwerkelijk vaak gesteld wordt, is het doorgaans niet voldoende om het met een antwoord op de Veelgestelde Vragen pagina op te lossen. Het kan ook een indicatie zijn dat er iets niets klopt in de communicatie of informatievoorziening, of dat er een probleem is met een product of dienst. In dat geval zal deze vraag niet zozeer beantwoord maar opgelost moeten worden.

Inhoud van een Veelgestelde Vragen pagina

De FAQ betekenis kan breder wordt uitgelegd dan alleen vragen vanuit bezoekers. Zo kan een beginnend bedrijf direct een Frequently Asked Questions publiceren, terwijl er nog nog geen vragen gesteld zijn door bezoekers. Door goed te kijken naar andere organisaties in dezelfde sector wordt al snel duidelijk welke vragen er gesteld kunnen worden. Naast duidelijkheid verschaffen en de helpdesk ontzien, kan het ook gebruikt worden om vertrouwen in een merk te stimuleren. Bijvoorbeeld door kritische vragen te plaatsen die op een verkooppagina niet zullen verschijnen. Dit geeft de bezoeker het idee dat een merk eerlijk en transparant is. Het antwoord zal overigens altijd uitvallen in het voordeel van de aanbieder, het is in feite een manier om twijfel weg te nemen bij de potentiële klant. Daarmee wordt de FAQ pagina ook zeker ingezet als marketinginstrument.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z