Samen online impact maken met een converterende website?

WordPress specialisten
Converterende website
75+ tevreden referenties

Een call to action (CTA) is een oproep tot actie, zoals knoppen met teksten als ‘Klik hier’, ‘Koop nu’ of ‘Schrijf je in’. CTA’s moedigen bezoekers aan om specifieke handelingen uit te voeren, zoals het doen van een aankoop of het inschrijven voor een nieuwsbrief.

Wat is een call to action?

Een call to action is een belangrijk element in marketing. Het is meer dan alleen een knop of link; het is een uitnodiging voor je bezoeker om een specifieke actie te ondernemen. Of het nu gaat om het downloaden van een e-book, het aanmelden voor een webinar, of het starten van een gratis proefperiode. Een CTA begeleidt je bezoeker naar de volgende stap in de klantreis. Je gebruikt CTA’s op websites, in e-mails, en in advertenties. Ze zijn een krachtige manier om interactie te stimuleren en je conversies te verhogen.

Wat doet een CTA?

Een CTA heeft een paar belangrijke functies. Een CTA vertelt allereerst de bezoeker precies wat de volgende stap is, wat zorgt voor directe duidelijkheid. Daarnaast verhoogt een goed geplaatste CTA de betrokkenheid door bezoekers aan te moedigen verder te gaan op de website of de dienst te gebruiken. Dit verhoogt de conversieratio’s, meer leads en uiteindelijk meer omzet. Kortom, een CTA maakt de weg vrij voor de gewenste actie van je gebruiker.

Hoe schrijf je een goede call to action?

Het is echter belangrijk om een goede call to action te maken om daadwerkelijk hogere conversieratio’s, meer leads, en uiteindelijk meer omzet te behalen. Een goed werkende CTA moet duidelijk en overtuigend zijn. Hier zijn enkele tips om ervoor te zorgen dat jouw CTA opvalt en werkt:

  1. Wees concreet en duidelijk. Gebruik directe en eenvoudige taal, zoals ‘Download nu’ in plaats van ‘Klik hier’.
  2. Creëer urgentie met woorden zoals ‘nu’, ‘vandaag’ of ‘beperkte tijd’. Hiermee spoor direct actie te ondernemen.
  3. Gebruik contrasterende kleuren. Zorg ervoor dat je CTA-knop opvalt door een kleur te kiezen die afsteekt tegen de rest van je pagina.
  4. Zet je CTA op een opvallende plek waar je bezoekers hem gemakkelijk zien, bijvoorbeeld boven de vouw of aan het einde van een blogpost.
  5. Maak je CTA aantrekkelijk door een belofte toe te voegen die waarde biedt, zoals ‘Schrijf je in en ontvang 10% korting’.

DoubleWeb werkt met call to actions

Bij DoubleWeb is ons doel dat jouw website goed presteert en je mooie conversies haalt. CTA’s spelen hierbij een belangrijke rol. Daarom verwerken we strategisch geplaatste en goed ontworpen CTA’s in alle websites die we bouwen. We zorgen ervoor dat ze niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook effectief in het aanzetten van bezoekers tot actie.

Wil jij effectieve CTA’s? Of het nu gaat om het invullen van een contactformulier, het downloaden van een whitepaper of het aanmelden voor een nieuwsbrief. DoubleWeb weet hoe je CTA’s optimaal inzet voor maximale impact. Neem contact op en wij helpen je graag!

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z