Redesign staat voor het opnieuw ontwerpen van een reeds bestaand ontwerp. Het is daarmee geen volledig nieuw design maar het betreft een herinterpretatie van een concept dat reeds zichtbaar is. Er zijn zowel artistieke, praktische als commerciële redenen om een bestaand ontwerp opnieuw vorm te geven. Wat is een Redesign en welke vormen zijn er te onderscheiden?
Het heeft geen zin om een ontwerp dat werkt aan te passen. Alleen is het zonder wijzigingen aan te brengen niet mogelijk om te bepalen of een aangepaste versie beter zal presteren. Denk aan een bedrijfslogo. Eerst wordt een logo ontworpen. Na verloop van tijd ziet het logo er naar moderne maatstaven wat ouderwets uit. Door het bestaande logo aan te passen maar niet geheel te vervangen blijft het logo herkenbaar maar past het wel beter in deze tijd. De betekenis van Redesign kan op meerdere manieren worden uitgelegd, hier zijn drie mogelijke opties:
Naast grafisch ontwerp kan het ook van toepassing zijn op een gebruikersinterface van een homepage, of bijvoorbeeld de indeling van pagina’s op een website. Er kunnen elementen opnieuw gebruikt worden en/of de intentie blijft gelijk. Bij Redesign is er altijd sprake van een bestaande visie of visualisatie die als uitgangspunt dient voor het nieuwe ontwerp.