Gratis adviesgesprek
Voorkom fouten in je nieuwe website en ontdek welke omzet je nu laat liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Analyse van jouw huidige website
Gratis advies van een echte specialist

Redesign staat voor het opnieuw ontwerpen van een reeds bestaand ontwerp. Het is daarmee geen volledig nieuw design maar het betreft een herinterpretatie van een concept dat reeds zichtbaar is. Er zijn zowel artistieke, praktische als commerciële redenen om een bestaand ontwerp opnieuw vorm te geven. Wat is een Redesign en welke vormen zijn er te onderscheiden?

Wat is Redesign?

Het heeft geen zin om een ontwerp dat werkt aan te passen. Alleen is het zonder wijzigingen aan te brengen niet mogelijk om te bepalen of een aangepaste versie beter zal presteren. Denk aan een bedrijfslogo. Eerst wordt een logo ontworpen. Na verloop van tijd ziet het logo er naar moderne maatstaven wat ouderwets uit. Door het bestaande logo aan te passen maar niet geheel te vervangen blijft het logo herkenbaar maar past het wel beter in deze tijd. De betekenis van Redesign kan op meerdere manieren worden uitgelegd, hier zijn drie mogelijke opties:

  1. Alles weg, begin opnieuw: Soms kun je beter met een schone lei beginnen. Nintendo is een voorbeeld van een organisatie die zichzelf opnieuw heeft uitgevonden zonder van naam te veranderen. Het was oorspronkelijk een fabrikant van speelkaarten die later de omslag naar computerspellen zou maken.
  2. Kleine wijzigingen: Het logo van Nike met de ‘swoosh’ is sinds de introductie ongewijzigd gebleven. Dit kan niet gezegd worden van het Starbucks logo dat ondertussen op een kopie van een kopie van een kopie lijkt.
  3. Grote wijzigingen: De keten Kentucky Fried Chicken had drie woorden in de naam die niet meer goed overeenkwamen met het fast food restaurant. De locatie, bereiding en het productassortiment was flink veranderd in de loop der jaren. Met een Redesign naar KFC inclusief nieuwe huisstijl hebben ze zichzelf een nieuw imago aangemeten.

Naast grafisch ontwerp kan het ook van toepassing zijn op een gebruikersinterface van een homepage, of bijvoorbeeld de indeling van pagina’s op een website. Er kunnen elementen opnieuw gebruikt worden en/of de intentie blijft gelijk. Bij Redesign is er altijd sprake van een bestaande visie of visualisatie die als uitgangspunt dient voor het nieuwe ontwerp.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z