Samen online impact maken met een converterende website?

WordPress specialisten
Converterende website
75+ tevreden referenties

Long tail keywords zijn zoektermen die langer zijn dan één woord en meer specifiek zijn dan short tail keywords. Hoewel de kans dat iemand zoekt op een specifieke combinatie van woorden kleiner is dan zoeken op één woord, zullen de zoekresultaten beter aansluiten op de vraag van de consument. Wat is de Long tail keywords betekenis en wat zijn de voordelen van deze strategie?

Wat zijn Long tail keywords?

Een schoenenwinkel kan de website optimaliseren op het woord ‘schoen’ of ‘schoenen’. Maar wanneer het een schoenenwinkel voor alleen damesschoenen betreft zijn mannelijke bezoekers minder interessant. Zo zijn veel bedrijven actief in een nichemarkt, met Long tail keywords is het mogelijk om direct de juiste doelgroep aan te spreken.

Diversiteit in content

Met een website die gespecialiseerd is in Italiaanse gerechten kan Italië als zoekwoord worden gebruikt, het is dan beter om “Italiaanse keuken” of “Italiaans koken” te gebruiken. In plaats van alle pagina’s op één zoekterm te optimaliseren kan er diversiteit worden aangebracht door webpagina’s te maken met bijvoorbeeld “Italiaanse spaghetti gerechten” of “Italiaanse pasta koken” als primaire zoektermen, verschillende variaties van overeenkomstige onderwerpen en woorden. 

Direct de juiste doelgroep aanspreken

Een hoge bounce rate is niet wenselijk, dit kan de ranking in de zoekresultaten schade toebrengen. Wanneer jouw blog over tuinslangen veel bezoekers trekt die een python willen verzorgen haken bezoekers direct af. Door gebruik te maken van meer specifieke zoektermen verschaf je direct duidelijkheid aan bezoekers.

Goedkoper adverteren

Bij Long tail keywords zullen advertentiekosten goedkoper zijn dan voor short tail woorden. Zo kan een advertentiebudget optimaal besteed worden. Denk aan “Nikon DSLR camera lens” in plaats van alleen “camera”. Bij meer specifieke zoekopdrachten zal het volume lager liggen, maar de interesse ligt juist hoger. Lagere zoekvolumes betekent ook lagere kosten per weergave of klik. Het is daarbij wel mogelijk om contextuele matches mee te nemen in een advertentiecampagne. Dan kan bijvoorbeeld voor de zoekterm “zwarte jeans” ook “donkere spijkerbroeken” als match worden toegestaan.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z