Samen online impact maken met een converterende website?

WordPress specialisten
Converterende website
75+ tevreden referenties

Een content strategie is een plan waarbij publicaties op doordachte wijze worden uitgezet via diverse kanalen waaronder websites en social media. Dergelijke strategieën worden ontwikkeld door marketingbureaus met als doel content zo effectief mogelijk te verspreiden. Wat is een content strategie en welke vragen komen ter sprake bij het bepalen van een goed plan?

Wat is content strategie?

De term ‘content’ is niet nieuw, letterlijk betekent het niets anders dan ‘inhoud’. Sinds het opkomen van digitale media is de term echter veel omvangrijker geworden. Het staat voor alle soorten audiovisuele media waaronder artikelen, afbeeldingen of video die via diverse kanalen uitgezet worden waaronder internet. Het is voor bedrijven en andere organisaties die een band willen opbouwen met hun klanten of doelgroep van belang om regelmatig nieuwe content aan te bieden. Door een content strategie te bepalen kunnen alle individuele uitingen of campagnes worden samengebracht voor maximaal resultaat.

Welke vragen komen aan bod bij het bepalen van een goede content strategie?

  • Wie is de doelgroep?
  • Waar is de doelgroep te vinden?
  • Welk imago heeft het merk?
  • Wat is het imago dat het merk wil hebben?
  • Hoe kan een merk zich onderscheiden van de rest?
  • Waar ligt de behoefte van de klant?

De resultaten van de focus op een content strategie zijn ondertussen duidelijk zichtbaar online. Toen websites nog relatief nieuw waren lag de focus vooral op de positieve aspecten van een bedrijf benoemen. “Wie zijn we en wat doen we?” Nu ligt de nadruk juist op de klant of geïnteresseerde partij. “Wat kunnen we voor je betekenen, zo lossen we jouw probleem op.” Dit kan in de vorm van advertenties zijn maar ook blog artikelen, video op YouTube, via influencers of memes op social media. Het is daarbij van belang dat meerdere kanalen en soorten content op elkaar worden afgestemd.

Een content strategie zal doorgaans aan de productie van content voorafgaan, vervolgens kan een definitieve planning worden gemaakt voor de daadwerkelijke publicatie.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z