Gratis adviesgesprek
Voorkom fouten in je nieuwe website en ontdek welke omzet je nu laat liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Analyse van jouw huidige website
Gratis advies van een echte specialist

KWFinder is een hulpmiddel om zoektermen te bepalen die goed scoren in zoekmachines als Google. De software biedt verschillende mogelijkheden om relevantie te bepalen zoals locatie gebaseerde zoekopdrachten en een tijdlijn voor populaire zoektermen. Het betreft een betaalde dienst met diverse abonnementen. Wat is KWFinder en is deze software beter dan de gratis Google tools?

Wat is KWFinder?

De definitie van KWFinder is letterlijk Keyword Finder ofwel een programma om zoekwoorden op te zoeken. Internetgebruikers zoeken naar informatie en geven termen in via een search engine als Google. Om websites hoog in de resultaten te krijgen is het nodig om webpagina’s te optimaliseren. KWFinder helpt relevante zoekwoorden te vinden waarmee content geproduceerd kan worden die aansluit op deze termen. De naam is veranderd naar Mangools maar de oude naam is blijven hangen. Alternatieven voor KWFinder zijn Ahrefs, SEMrush, SE Ranking en Serpstat.

KWFinder of Google Zoekwoordplanner?

Er zijn dure keyword tools en goedkope alternatieven. KWFinder ofwel Mangools profileert zich als betaalbaar alternatief voor de dure pakketten. Naast de prijs is het systeem ook laagdrempelig en eenvoudig te gebruiken wat zeker voor kleinere ondernemers een uitkomst zal zijn. De vraag is of een betaalde dienst als deze iets toevoegt aan de gratis tools die Google beschikbaar stelt. Het voornaamste verschil is dat Google Zoekwoordplanner vooral gericht is op SEA ofwel zoekmachine adverteren. KWFinder is juist meer geschikt voor SEO wat staat voor zoekmachine optimalisatie.

Wat is er meer mogelijk?

Als eerste kun je voor een zoekterm bekijken wat het zoekvolume is en andere data opzoeken. Vervolgens krijg je andere zoektermen die gerelateerd zijn aan je oorspronkelijke invoer die wellicht beter scoren. Ook zie je welke concurrenten gebruik maken van dezelfde keywords om zo beter te scoren dan de concurrentie. Naast het optimaliseren van bestaande content voor zoekmachines worden tools als KWFinder ook ingezet om onderwerpen te kiezen voor nieuwe content productie. Als blijkt dat sommige termen nauwelijks concurrentie kennen maar wel een redelijk zoekvolume hebben, dan kan hier content voor worden ontwikkeld.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

x