Samen online impact maken met een converterende website?

WordPress specialisten
Converterende website
75+ tevreden referenties

Content marketing is een vorm van promotie waarbij content anders dan advertenties worden gebruikt om de potentiële klant te interesseren en/of converteren. Daarbij zijn er diverse mogelijkheden zoals blogs, video tutorials of samenwerking met influencers om de klant te bereiken. Wat is content marketing en waarom werkt deze strategie beter dan adverteren?

Hoe werkt content marketing?

Een banner advertentie op een website of een televisiecommercial is herkenbaar als een promotionele boodschap. Een aanbieder vertelt iets over een product of dienst, de afnemer kan besluiten om op dit aanbod in te gaan. Het is een directe en duidelijke vorm van promotie. Content marketing is een andere vorm van promotie waarbij de doelstellingen verder kunnen gaan dan een verkoop tot stand brengen. Denk hierbij aan mogelijkheden als:

  • Meer zichtbaarheid bij de doelgroep
  • Andere doelgroepen aanspreken
  • Merk imago verbeteren
  • Merk imago veranderen
  • Meeliften op populariteit

Een website met veel unieke bezoekers kan interessant zijn voor een bedrijf dat producten of diensten wil promoten. Maar bezoekers letten niet of nauwelijks op banner advertenties. Met een advertorial ofwel redactionele content met wervende boodschap is het mogelijk om contact te leggen met nieuwe klanten. Ook via de eigen website of social media kanalen kan content marketing ingezet worden. Denk aan een kennisbank of blog pagina met informatie of editorials die verbonden zijn met het aanbod van het bedrijf.

Waardering voor content marketing

Sluikreclame heeft een negatief imago, consumenten houden er niet van als ze beïnvloed worden door bedrijven zonder openheid van zaken. Als het in de vorm van goede informatie of adviezen gepresenteerd wordt ligt het anders. Een artikel over smart home met een vermelding van een ‘slim’ apparaat bijvoorbeeld. De rol van influencers binnen content marketing is controversieel. Enerzijds kunnen samenwerkingen met bekende namen (online) effectief zijn, het is wel van belang om de juiste toon aan te slaan en het publiek niet te misleiden. Dit kan de reputatie van zowel de influencer als het merk schade toebrengen.

 

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z