Gratis adviesgesprek
Voorkom fouten in je nieuwe website en ontdek welke omzet je nu laat liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Analyse van jouw huidige website
Gratis advies van een echte specialist

Trustflow is een manier om een score toe te kennen aan de kwaliteit van links die verwijzen naar domeinen en webpagina’s. Het is naast Citation Flow een indicatie van de kwaliteit die een link vertegenwoordigt voor zoekmachines. Wat is Trustflow en welke alternatieven zijn er voor deze methode?

Wat is Trustflow?

Trustflow of Trust Flow is een methode die ontwikkeld werd door Majestic. Dit is een aanbieder van SEO tools om websites beter te laten ranken in zoekmachines zoals Google. De opties binnen de Majestic aanpak zijn:

  • Trust Flow om de kwaliteit van inkomende koppelingen te bepalen.
  • Citation Flow om het aantal inkomende koppelingen te bepalen.
  • Visibility Flow om redactionele links te vinden die een hoge trustflow bezitten.
  • Topical Trust Flow waarbij een website wordt vergeleken met soortgelijke websites.
  • Flow Metric scores met diverse meetpunten om afwijkingen van de norm te bepalen.

De definitie van Trustflow is een tool die de kwaliteit van links beoordeelt en omzet naar een score.

Andere SEO methoden naast Trustflow

Majestic biedt zelf een aantal tools voor zoekmachine optimalisatie, daarnaast zijn er bedrijven als Ahrefs, Semrush en Moz die diverse analyse tools hebben ontwikkeld. Google biedt zelf een aantal gratis analyse opties. De grote namen in online marketing analyse tools hebben ieder hun sterke en zwakke punten die soms in detail van elkaar verschillen. Zo heeft Moz een Rank Tracking optie en Ahrefs biedt een eigen Rank Tracker aan.

Het belang van vertrouwen

Het aantal backlinks is van belang voor de organische zoekresultaten maar niet altijd doorslaggevend. Het zoekalgoritme is steeds beter geworden in het beoordelen van webpagina’s op kwalitatieve kenmerken. Een koppeling vanuit een minder goede pagina heeft niet dezelfde invloed als een koppeling van een pagina die als beter aangemerkt wordt. De Medic algoritme update is een voorbeeld van een aanpassing in het zoekalgoritme waarbij kwaliteit boven kwantiteit wordt gesteld. Het bepalen van de Trustflow kan een rol spelen bij het behalen van een hogere ranking in Google.

Enkele van onze klanten

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z